soap-dispenser-g1482e1bf5_1280
Kategorie:

Higiena pracy, istotne aspekty.

Avatar
Opublikowane przez Kriskon

Wszystkie miejsca pracy muszą być higieniczne i bezpieczne zarówno dla pracowników, jak i gości. Dotyczy to wszystkich, nie tylko miejsc pracy związanych z żywnością i produktami osobistymi. Solidna polityka higieny w miejscu pracy to najlepszy sposób na zapewnienie pracownikom utrzymania czystości w miejscu pracy. Warto odwiedzić sklep z artykułami BHP.

Każde miejsce pracy będzie wymagało innych wymagań higienicznych. Niektóre zadania lub branże mogą również stwarzać zagrożenia, które wymagają dodatkowej ochrony niż te omówione poniżej. Jednak poniżej przedstawiono kilka kluczowych obszarów, które wszystkie miejsca pracy powinny wziąć pod uwagę w ramach swojej polityki higieny w miejscu pracy.

Dlaczego higiena jest ważna w miejscu pracy?

Higiena jest ważna w miejscu pracy, ponieważ przyczynia się do zdrowia pracowników. Zdrowy pracownik jest szczęśliwszy i bardziej produktywny. Zdrowe miejsce pracy oznacza również, że pracownicy mają mniej zwolnień lekarskich . Co zmniejszy ogromne koszty, jakie zwolnienia chorobowe nakładają na małe firmy.

Jak dbać o higienę w miejscu pracy?

  • Wprowadź politykę higieny

Zapewnij personelowi pisemną politykę higieny. Poinformuj ich o swoich intencjach i oczekiwaniach co do czystego miejsca pracy. Pomaga to zakomunikować personelowi, że również poważnie traktujesz higienę w miejscu pracy. Niniejszą politykę higieny można przekazać za pomocą plakatów lub przypomnień w miejscu pracy. 

  • Zapewnij czystą łazienkę

Czysta łazienka ma kluczowe znaczenie dla higienicznego miejsca pracy. Upewnij się również, że łazienka jest dobrze zaopatrzona w mydło, papier toaletowy i podajnik do ręczników papierowych.

  • Zapewnij czyste chusteczki, środek dezynfekujący i chusteczki higieniczne

Zapewnij swoim pracownikom czyste i higieniczne miejsce pracy, takie jak czyste chusteczki, środki dezynfekujące i chusteczki higieniczne. Pracownicy są bardziej skłonni do korzystania z takich przedmiotów, jeśli są one łatwo dostępne.

  • Regularne czyszczenie

Upewnij się, że miejsce pracy jest regularnie sprzątane. Pomaga to zapobiegać rozprzestrzenianiu się infekcji, a oczyszczone miejsce pracy utrzymuje morale i poczucie profesjonalizmu.

Jaka jest podstawowa higiena w miejscu pracy?

Podstawową higienę w miejscu pracy można sprowadzić do czterech różnych rzeczy: higiena osobista; czystość miejsca pracy; czyste toalety; i czystą kuchnię.

Dlaczego higiena osobista jest ważna w miejscu pracy?

Higiena osobista odnosi się do czystości, wyglądu i nawyków pracowników. Higiena osobista pracowników z oczywistych względów może być drażliwą kwestią dla właścicieli firm.

Oficjalna polityka pomaga złagodzić niezręczność, ponieważ pracownicy rozumieją, czego się od nich oczekuje.

Kryteria mogą obejmować prysznic, używanie dezodorantu lub perfum, pielęgnację zarostu i mycie włosów. Mycie rąk i stosowanie środków dezynfekujących ma również duże znaczenie jako ochrona przed rozprzestrzenianiem się chorób.

Czy ustaliłeś zasady dotyczące wyglądu fizycznego?

Jako pracodawca powinieneś ustalić jasną, zwięzłą politykę dotyczącą ubioru i wyglądu swoich pracowników.

Co to jest higiena toalety w miejscu pracy?

Zapewnij toalety zaopatrzone w dozownik mydła, papierem toaletowym i ręcznikami lub sprzętem do suszenia rąk. Poproś pracowników o przestrzeganie higieny osobistej po skorzystaniu z urządzeń.

Niektóre firmy wynajmują zewnętrzne usługi sprzątania do obsługi toalet. Jeśli jednak pracownicy są zobowiązani do samodzielnego utrzymania obiektów, polityka higieny w miejscu pracy może zawierać szczegółowe informacje, takie jak częstotliwość sprzątania i rodzaj produktów używanych do czyszczenia podłogi, muszli klozetowych i zlewów.

Dlaczego higiena jest ważna w biurowej kuchni?

Ponieważ kuchnia jest wspólnym środowiskiem, bardzo ważne jest przestrzeganie zasad higieny. Regularne czyszczenie i konserwacja przyborów i sprzętu jest koniecznością w każdej polityce higieny w miejscu pracy.

To przydziela odpowiedzialność za zadanie czyszczenia i pomaga zapewnić, że zostanie ono wykonane. Pracownicy, którzy są niezadowoleni z poziomu higieny w miejscu pracy, mogą złożyć skargę, jeśli uważają, że standardy czystości są na tyle niskie, że stanowią zagrożenie dla zdrowia.

W przypadku firm, które przygotowują żywność lub mają kuchnię komercyjną, obowiązują różne przepisy w zależności od stanu i branży.