Każda strona internetowa, która pozwala ludziom kupować i sprzedawać fizyczne i/lub cyfrowe produkty i usługi przez Internet, zamiast w fizycznej lokalizacji, jest witryną handlu elektronicznego. Witryna e-handel przyjmuje płatności, zarządza zamówieniami, wysyłką, logistyką i wszystkimi innymi elementami, które pozwalają ludziom kupować i sprzedawać.
Podobnie jak tradycyjny sklep stacjonarny, witryna e-handel umożliwia kupującym i sprzedającym zawieranie transakcji biznesowych, ale wszystko odbywa się przez Internet. Witryny e-handel, znane również jako sklepy internetowe Wrocław, zmieniają sposób, w jaki ludzie prowadzą dziś biznes, umożliwiając większy zasięg i łatwiejszą dostępność.
Rodzaje modeli witryn e-handel
Chociaż cel każdej witryny e-handel jest taki sam – kupowanie i sprzedawanie produktów i usług online – rodzaj różni się w zależności od modelu biznesowego.
Business-to-Consumer (B2C) – firma sprzedaje swoje produkty/usługi bezpośrednio użytkownikowi końcowemu/konsumentowi.
Business-to-Business (B2B) – firma sprzedaje swoje produkty/usługi innej firmie. Może to obejmować sprzedaż hurtownikowi, dystrybutorowi lub sprzedawcy detalicznemu.
Konsument-konsument (C2C) – często nazywany rynkiem, C2C umożliwia konsumentom kupowanie i sprzedawanie towarów bezpośrednio od innych konsumentów.
Consumer-to-Business (C2B) – konsument oferuje towary lub usługi firmom.
Budowanie sklepów internetowych kluczowe cechy
Wszystkie witryny e-handel muszą być w stanie wykonywać pewne kluczowe funkcje wspomagające proces kupowania i sprzedawania, takie jak:
– Przyjmowanie zamówień
– Przyjmowanie płatności
– Dostarczanie szczegółów dotyczących wysyłki i logistyki
– Oferowanie obsługi klienta
To, w jaki sposób witryna e-handel oferuje te funkcje lub o ile więcej oferuje, jest indywidualną decyzją biznesową. Na przykład witryna e-handel może oferować różne opcje płatności lub wirtualne zakupy oparte na sztucznej inteligencji — można zrobić tak wiele i jeszcze więcej. Jednak cztery podstawowe funkcje wymienione powyżej są niezbędne i wspólne dla wszystkich witryn e-handel.
Teraz, gdy już wiesz, czym jest witryna e-handel, jakie są typy witryn e-handel i podstawowe elementy, przyjrzyjmy się, dlaczego warto rozważyć zakup witryny e-handel dla swojej firmy.